Home Phone

5 pogostih pasti ob izdelavi spletnih strani (in kako se jim izogniti)

5 pogostih pasti ob izdelavi spletnih strani (in kako se jim izogniti)

Naj vam na hitro povem zgodbico s katero se lahko vsi poistovetite. Par tednov nazaj mi je moj prijatelj priporočil restavracijo, ki je za njega »najboljša picerija na svetu«. Ko sem se znašel v bližini sem se takoj spomnil na to, stekel v picerijo in naročil nadpovprečno drago »najsočnejšo klasiko«. Ko je pica prispela sem že s prvim pogledom vedel, da je nekaj narobe, saj so mi prinesli napačno pico. Nisem hotel komplicirati in sem ugriznil v sedaj morsko pico in takoj pod zobom začutil košček školjke, ki se mi je zapičil v jezik. Ampak temu bi se lahko hitro izognil, če bi jih samo malo raziskal na internetu in videl njihovo 1.2 oceno na internetu.

Bili bi pa presenečeni, da se lahko slabi pici in slabi internetni strani izognite na presenetljivo podoben način.

1. Cena, več ni vedno boljše

Ko sem videl ceno v tisti piceriji, sem se malo ustrašil, ampak sem mislil, da je visoka cena samo razlog za povečano kvaliteto. Kot ste videli sem se hudo zmotil. Ko izbirate izdelovalca internetne strani je zelo podobno, več ni vedno (in pogosto ni) najbolje.

Razvoj internetnih strani je šel najprej in napreduje z vsakim letom, kar posplošuje izdelavo strani. Daleč za nami so časi, ko so programerji samo s svojo magično kodo ustvarjali strani. Ker se sama izdelava posplošuje, tudi cene padajo in ponavadi visoka cena pomeni eno izmed dveh stvari:

  • izdelovalci so za časom in še vedno delajo po starem načinu, kar poveča možnost napak, problemov in vaša stran lahko hitro zastara in je Google ne najde. Preberite: 7 razlogov zakaj Google ne najde moje strani (rešitev)
  • izdelovalci vejo kaj delajo, ampak še vedno pritisnejo velike cene, ker se zavedajo da boste več plačali za »kvaliteto«, kljub temu da nič ne spremenijo

Seveda za bolj kompleksno stran je treba tudi več truda, zato to vedno ne drži. Ampak predno se odločite za izdelovalca strani, dobro preglejte konkurenco in se vprašajte, ali je moja stran res tako kompleksna, da moram plačati 10.000€?

 

2. Premajhna pozornost na mobilno verzijo

Ko se internetna stran izdeluje ponavadi damo popolni fokus na računalniško stran in nekateri popolnoma nič ne pogledajo mobilne verzije. Izdelovalci se tega zavedajo in si lahko prihranijo čas s tem, da naredijo podpovprečno mobilno stran. To se vam lahko zdi nepomembno, ampak moramo si pogledati statistiko, preden tako pomislite.

Glede na statistike iz leta 2020, 68.1% globalnih obiskov internetnih strani pride iz mobitela in samo 28.9% jih obišče iz računalniške strani. Iz leta v leto se ta številka samo še veča.

Naj vam to še malo drugače razložim. S to napako lahko potencialno izgubite 68.1% prometa na svoji strani, samo ker se tega niste zavedali. Zato je pomembno, da se z izdelovalcem strani pogovorite tudi o mobilni verziji in se tudi sami prepričate, da mobilna verzija dela kot mora. Če vi ne razumete kam klikniti na strani ste lahko prepričani, da tudi vaš uporabnik ne bo.

Brez vprašanja je ponovno pomembno, da pravilno in natančno izberete izdelovalca strani, ki ima izkušnje iz tega področja, še posebej nekoga, ki se zaveda kaj so najpomembnejše lastnosti, ki jih mora stran vsebovati. Preberite: 5 lastnosti, ki jih stran mora imeti (in 3 ki jih ne sme)

 

3. Nesodelovanje z izdelovalcem strani

Ko se nekdo odloči za izdelavo strani pogosto misli, da bo samo plačal in dobil stran, ampak v večini primerov to ne gre tako preprosto. Če še vi sami ne veste kaj bi želeli tudi izdelovalec ne bo vedel. Preden se lotite izdelave morate natančno vedeti zakaj izdelujete stran, s kakšnim namenom in kaj je vaš cilj. Pogosto se bo zgodilo, da vam bo izdelovalec (če je dober) zastavil kakšna vprašanja ali naloge, kot npr. da jim pripravite slike izdelkov. Pomembno je, da z njimi sodelujete, saj prej kot jim pošljete kvalitetne informacije in material, prej bo vaša stran zaključena.

Ne pozabiti, izdelovalec je na vaši strani in ima isti interes kot vi: čim hitrejša izdelava strani in čim bolj kvaliteten produkt.

Lahko bi se vprašali, zakaj je kvaliteta za njih potrebna in odgovor je preprost: več kot imajo dobrih referenc, več ljudi bo želelo njihovo delo. Zato če morate poslati tri slike si vzemite tistih pet minut, da jih pošljete in bo vaša stran prej objavljena, zaključena in prišlo bo do manj napak in problemov.

 

4. Nekvalitetne ali pomankljive informacije

Kot se lahko zgodi na pici, da je slaba kvaliteta sestavin, kot star sir ali neočiščeni morski sadeži, enako se lahko zgodi na internetni strani z nekvalitetnimi informacijami ali z nečistimi slikami. Ko izdelujemo stran moramo vedno dati uporabnika na prvo mesto in se vprašati kaj je uporabniku najbolj pomembno.

Za uporabnika je najbolj pomembna preprosta in čista izkušnja čez vaš proces. Ko pride na vašo stran si uporabnik ne želi čakati po deset sekund, da se vaša stran naloži. Poleg tega noče po par minut iskati po vaši strani informacije, ki si jih želi (če jih ne najde v roku dvajsetih sekund bo po hitrem postopku zapustil vašo stran in iskal drugje, tako smo navajeni od izuma interneta). Poleg tega, ko gleda izdelek si ne želi slabe, nekvalitetne slike, ki ga bo zmedla ali mu dala napačno mnenje glede izdelka. Če vidi slabo sliko si verjetno misli, da vaš posel ni resen in bo odnesel svoj denar k nekomu, ki je za njegove pojme bolj resen. Vaša stran je predstavitev vašega podjetja in posla, zato mora biti za uporabnika dobra izkušnja, ko se znajde pri vas. Preberite: 5 lastnosti ki jih stran mora imeti (in 3 ki jih ne sme)

Če si pa želite hiter popravek za vašo stran vam pa lahko najbolj svetujem, da dodate na čim več mest vaš kontakt. Če si stranka zamisli, da vaš želi kontaktirati mora biti opcija za to takoj pred njimi, torej ponovno, da ne manjkajo informacije, ki jih stranka išče. Pogovorite se z vašim izdelovalcem kje povsod bi lahko dodali kontakte in kontaktne obrazce.

5. Ni akcijskega gumba

Akcijski gumb (ali call to action button) je nekaj najpomembnejšega kar lahko dodate na vašo stran. Primer akcijskega gumba so akcije v restavraciji. Ko vidite, da je klasična pica cenejša in zraven napis »poskusite najsočnejšo klasiko v mestu« bodo vaše misli avtomatično pomislile, če si želijo to pico (tudi če potem dobiš morsko pico).

Na isti način morate na vaši strani dodati nekaj takih gumbov, ki bodo potencialno stranko potisnile v pravo smer, mogoče do najbolj prodanega produkta ali pa do referenc vaših strank.

S takim gumbom, še posebej če je na prvi strani, lahko stranko prepričate da ostane na vaši strani dalj časa, ali pa da kupi produkt, ki je trenutno najbolj popularen.

Ena izmed pasti na katero morate nujno paziti je, da je manj več. Če vašo stran zasujete z akcijskimi gumbi, potem oči ne skočijo več k enemu gumbu in lahko stranko zmede ali pa nimajo nobenega učinka več na stranko. Zato je pomembno, da so akcijski gumbi uporabljeni zmeroma in samo za najpomembnejše stvari, kot so popularni izdelki, kontakt ali pa reference. Če nimate idej kaj bi bilo najpomembnejše se pa seveda lahko obrnete tudi na vašega izdelovalca strani.

 

Kljub temu, da je moja izkušnja s picerijo imela slab zaključek, pa upam da vam je tista žalostna morska pica dala par idej kako lahko vašo stran potisnete na pravi nivo in se izmaknete tem pogostim pastem.

Ne pozabiti na zlato pravilo izdelovanja strani, ki ga je izrekel dizajner Frank Chimero: »Ljudje ignorirajo dizajn, ki ignorira ljudi.«

Če imate pa dodatna vprašanja ali želje pa nas lahko kontaktirate preko spodnjega obrazca. V ekipi imamo skupno več desetletji izkušenj z izdelavo spletnih strani, konstantno inoviramo in imamo sveže mlade perspektive v ekipi. Naše zadovoljne stranke si pa lahko tudi ogledate tukaj.