Home Phone

5 lastnosti, ki jih stran mora imeti (in 3, ki jih ne sme)

5 lastnosti, ki jih stran mora imeti (in 3, ki jih ne sme)

Zaprite oči in si predstavljajte kuhinjo. Kaj vidite? Verjetno vidite pečico, hladilnik, pult, umivalnik in omare. Odgovor na to vprašanje je načeloma konstanten skoraj kogarkoli vprašate, kar pomeni, da je ta oprema ključna za funkcionalno kuhinjo. Lahko rečemo, da brez teh petih kosov opreme kuhinja ne bi bila kuhinja. In če bi v kuhinjo dodali recimo stranišče, tuš in vrt, potem bi temu prostoru težko rekli kuhinja.

Podobno je za internetne strani, imaš določene lastnosti, ki jih internetna stran mora brezpogojno imeti in nekaj lastnosti, ki jih pod nobenim pogojem ne sme imeti, poglejmo si katere.

 

1. Modernost

Modernosti internetne strani je kot umivalnik v kuhinji, omogoča čistočo strani in kvalitetno izkušnjo za uporabnika.

Predstavljajte si, da ste vi uporabnik in pridete na stran, ki je ali zastarela ali pa popolnoma drugačna od trenutnega stadarda za internetne strani. Najprej vas bo to zbegalo, saj ne veste kje ste se znašli in ne veste kam klikniti, da najdete relevantne informacije. Lahko bi si vzeli čas in odkrili, kako ta stran deluje, ampak je veliko lažje, da najdete drugo stran, ki bo te informacije predstavila na bolj razumen način.

Zato je pomembno, da se izdelovalec strani drži določenih trendov, ki so takrat relevantni. Če je izdelovalec za časom, potem bodo tudi njegove strani za časom in pogosto za uporabnika nerazumljive.

To je tako kot, da bi imeli namesto umivalnika podzemno črpalko za dvig vode. Ideja je dobra, ampak stara in za nekatere nerazumna.

 

2. Preprostost

Preprostost na strani je kot dobro postavljena omara v kuhinji, omogoča da uporabnik lahko sam hitro ugotovi kje so kozarci in pribor. Na isti način lahko uporabnik na preprosti internetni strani po hitrem postopku pride do informacij, ki jih išče.

Ko se internetna stran dela moramo vedno imeti v mislih uporabnika in se zavedati, da lahko zaradi nepotrpežljivosti uporabnik po hitrem postopku zapusti našo stran.

Obstaja nekaj pogostih točk, ki se jih lahko držimo, da bodo informacije preproste za uporabnika:

  • Najpomembnejše informacije in povezave morajo biti na prvi strani. To so lahko pogosti izdelki, linki do referenc, vaš kontakt ali nekaj drugega kar je za vas pomembno. Dobro razmislite kaj bi bilo za vašega uporabnika najbolj pomembno in kakšne informacije bi si želel najprej videti
  • Glava strani naj ima informacije, ki bi jih uporabnik lahko hitro potreboval. To je glavni meni strani in kontakt stranke. Poleg tega naj bo glava strani »lepljiva«, da tudi če se stranka pomika po strani še vedno vidi glavo in vse relevantne informacije
  • Manj besed več pove. Nihče si ne želi prebrati majhnega eseja, ko pridejo na vašo stran. Potrudite se, da čim več poveste s čim manj besedami, da ne zmedete uporabnika

 

3. Hitrost in odzivnost

Po nekaterih raziskavah je koncentracija človeštva padla od izuma interneta. To je verjetno zaradi konstantnih informacij, ki nam prihajajo iz različnih oglasov, kratkih posnetkov in tako dalje. Zato se moramo prepričati, da naša stran deluje dovolj hitro in, da uporabnik ne čaka predolgo, da se mu stran odpre, saj lahko drugače že po parih sekundah zapusti vašo stran.

Hitrosti za stran je kot pečica v kuhinji. Če pečica počasi deluje in traja dolgo, da se ogreje se boste naslednič raje odločili, da boste naročili hrano, kot da zapravljate čas s to pečico.

Poleg tega je hitrost pomembna za najpomembnejšega ocenjevalca vaše strani, za strica Googla. Če je stran hitra in odzivna, potem ima Google rajše vašo stran in jo zato lahko potisne višjo po Google brskalniku, kar za vas pomeni, da dobite več obiskov na vašo stran. Ne podcenjevati pomembnost odzivne strani. Preberite: 7 razlogov zakaj Google ne najde moje strani (rešitev)

 

4. Mobilna kompatabilnost

Večino ljudi drastično podcenjuje pomembnost mobilne verzije internetne strani. Šele, ko jim predstaviš statistiko se začnejo zavedati kako absolutno pomembna je kvalitetna mobila stran.

Glede na statistike iz leta 2020, 68.1% globalnih obiskov internetnih strani pride iz mobitela in samo 28.9% jih obišče iz računalniške strani. Iz leta v leto se ta številka samo še veča.

Z drugimi besedami, to pomeni, da brez kvalitetne mobilne strani lahko že od samega začetka izgubite potencialno 68.1% strank, preden preberejo prvo besedo na vaši strani.

Predstavljajte si mobilno stran kot pult v kuhinji. Lahko imate staro kuhinjo s staro opremo, ampak takoj ko zamenjate pult z novim bo celotna kuhinja izgledala prenovljena in moderna. Na isti način mobilna stran predstavlja pomembnost za celotno stran.

5. Stran mora vzbujati pozornost

Ko se odločite, da boste nekaj skuhali je prva stvar, ki jo vidite hladnilnik. Pogledate notri in vam da idejo kaj bi lahko danes pripravili. Na podobni način more v uporabniku nekaj na strani vzbuditi pozornost.

Medtem, ko se moramo držati določenih načel, ko izdelujemo stran je tudi pomembno, da nekaj izstopa. Karkoli izstopa potem postane vaše najboljše orožje, saj karkoli izstopa bo opazil vsak uporabnik.

Ampak pri temu morate dobro premisliti in izbrati samo stvar, ki je res absolutno najbolj pomembna na vaši strani. Na celotni strani odsvetujem, da je več kot ena taka stvar, saj lahko zaradi tega pride v konflikt s točko 1. ali 2. ker lahko uničijo preprostost ali modernosti strani s prekomerno uporabo.

 

Lastnosti, ki jih stran ne sme imeti

 

1. Glasba, ki igra sama od sebe

Ste že kdaj bili v taki situaciji? Delate v večernih urah in lepo v miru delate na računalniku, ko pridete na novo stran in kar na enkrat se prižge zelo glasna glasba. V tistem trenutku vas niti malo ne zanima več kaj je na tej strani in samo hitro zbežite iz strani, da se ugasne. Pogosto ste v tistem trenutnku tudi jezni na samo stran, ker vas je tako presenetila in spravila iz dobre volje.

V prejšnji točki smo rekli, da mora stran izstopati. Ampak kdo bi hotel, da ti iz hladilnika skoči opica na glavo? Tudi če hočete, da stran izstopa, mora izstopati na način, ki je prijazen uporabniku.

 

2. Težko berljivi fonti

Ko delamo na naši strani lahko hitro najdemo kakšen lep font, ki piše s pisanimi črkami. Mislimo, da je naša artistična žilica nekaj dobrega naredila, ampak potem vidimo, da naša stran nima veliko ogledov in se sprašujemo zakaj.

Odgovor je preprost, medtem ko je pisava lepa je ljudje v veliki večini primerov niso znali prebrati ali niso hoteli vložiti minimanega truda, da bi prebrali. Nikoli ne smemo podcenjevati lenobe človeka, zato moramo ponovno narediti to uporabniku prijazno. Na tako past lahko hitro pademo, zato je pomembno, da vemo kako se jim izogniti. Preberite: 5 pogostih pasti ob izdelavi internetne strani (in kako se jim izogniti)

 

3. Pokvarjene povezave (broken links)

Morda ste prebrali zgornjo povezavo o pogostih pasteh ob izdelavi internetne strani in ste zasledili, da mora imeti stran notranje in zunanje povezave. Bili ste ambiciozni in ste naredili veliko povezav, nekatere povezave, pa so vodile na strani, ki še niso ob času obstajale, ampak ste vedeli, da jih boste naknadno dodali in takrat naredili povezave. Par mesecev pozneje ste pozabili na to povezavo in imate sedaj na vaši strani povezavo, ki ne vodi nikamor.

To ni všeč uporabniku, ki pride na vašo stran in hoče informacije, vse kar najde pa je pokvarjeno povezavo in razočaranje. Poleg tega pa to ni všeč niti Googlu, saj se pokvarjene povezave ne bodo dobro ocenile. Zato je zelo pomembno, da spremljate vaše povezave in se prepričate, da niste slučajno naredili pokvarjene povezave.

 

Sedaj smo prišli do zaključka in smo videli, da obstaja veliko stvari, ki jih stran mora imeti, da lahko za uporabnika pravilno funkcionira. Moramo se vedno postaviti v čevlje uporabnika in pomisliti, kaj bi bilo za njega dobro, saj samo tako lahko naredimo kvalitetno uporabniško izkušnjo in s tem zadovoljimo tudi Googla.

Če imate pa dodatna vprašanja ali želje pa nas lahko kontaktirate preko spodnjega obrazca. V ekipi imamo skupno več desetletji izkušenj z izdelavo spletnih strani, konstantno inoviramo in imamo sveže mlade perspektive v ekipi. Naše zadovoljne stranke si pa lahko tudi ogledate tukaj.